Historia mojej rodziny - zastosowanie genealogii na lekcjach historii

Lekcja o genealogii

Polecenie: Wstęp do lekcji

W tej lekcji dowiesz się, jak wykorzystać naukę zwaną genealogią do lepszego poznania historii Twojej rodziny. Chcemy zachęcić Cię do poszukiwania wiadomości o swych krewnych i do napisania historii swej rodziny. Sposobem do tego będzie:

  • poszukiwanie informacji, zdjęć, dokumentów o swej rodzinie,
  • uporządkowanie wiadomości o rodzinie,
  • komputerowe opracowanie zebranego materiału,
  • prezentacja pracy projektowej swojej społeczności (rodzina, uczniowie z klasy) i/lub wysłanie jej na konkurs.

 

Struktura pracy projektowej:

1. Strona tytułowa, ze wskazaniem (nazwa placówki, tytuł pracy, imię i nazwisko wykonawcy, imię i nazwisko koordynatora projektu, miejsca i daty).

2. Napisanie wstępu (1 strona), ze wskazaniem celów i zadań pracy, ważności i aktualności pracy, wartości zebranego materiału, oczekiwanych rezultatów.

3. Odskanowanie i opisanie najstarszych zdjęć rodziny według następujących kryteriów:

  • szczegółowe opisanie wyglądu zewnętrznego zdjęcia (forma, technika wykonania, miejsce i data wykonania);
  • opisanie okoliczności wykonania zdjęcia (czy są „ślady” ówczesnej epoki na zdjęciu, obiekty, stroje, przedmioty itp.).
  • w jakim stopniu pokrewieństwa z tobą są osoby przedstawione na zdjęciu?

4. Opisanie najciekawszych wydarzeń, epizodów z życia twoich krewnych.

5. Odskanowanie i opisanie dokumentów i innych materiałów (listów, świadectw itp.), związanych z twoimi krewnymi.

6. Wykonanie drzewa genealogicznego rodziny ( wskazując datę urodzenia, ślubu, zgonu twoich krewnych ).

7. Napisanie zakończenia pracy ( 1 strona ), z krótkim opisaniem każdego z etapów pracy.

8. Komputerowe opracowanie pracy projektowej ( wydrukowanie i uporządkowanie materiału oraz nagranie na płytę kompaktową ).

9. Zaprezentowanie projektu dla społeczności.

 

Materiał dostępny na Licencji CC- BY-NC

 
Zapraszam do kolejnej strony lekcji >>>

 

Partners
Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
Prezentowane na portalu treści wyrażają prywatne poglądy ich autorów i nie przedstawiają stanowiska Unii Europejskiej ani Narodowej Agencji Programu Erasmus+