Ranking szkół na Litwie 12.05.2017

Pięć wileńskich gimnazjów, którymi opiekuje się Macierz Szkolna na Litwie, znalazło się w pierwszej setce najlepszych szkół w tym kraju. Gimnazjum im. Jana Pawła II uplasowało się na 21. miejscu, a Gimnazjum im. Adama Mickiewicza na 42. miejscu w rankingu opublikowanym przez litewskie pismo „Reitingai”.

Bardzo dobre oceny uczniów z egzaminów maturalnych oraz wysoka zdawalność na studia wyższe, także na uczelnie poza Litwą, spowodowały, że Gimnazjum im. Jana Pawła II awansowało aż o 12 miejsc w tym rankingu, natomiast Gimnazjum im. Adama Mickiewicza podskoczyło o 6 pozycji.

Zdaniem Józefa Kwiatkowskiego Prezesa Macierzy Szkolnej na Litwie polskie szkoły w Wilnie wyglądają w tym rankingu jeszcze lepiej niż pokazuje to statystyka ogólnokrajowa.  Spośród ogółu badanych 50 gimnazjów działających w stolicy Litwy, Gimnazjum im. Jana Pawła II zajęło 11. miejsce, a Gimnazjum im. Adama Mickiewicza znalazło się na miejscu 14.

Uczniowie i nauczyciele z obu tych wileńskich gimnazjów biorą udział w międzynarodowym projekcie „Różne kultury – jedna tożsamość”, który jest realizowany przez Macierz Szkolną na Litwie, Fundację „Dla Polonii” z Polski oraz Polską Szkołę na Węgrzech. Wspólne działania edukacyjne są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej z programu Erasmus+.

Cieszymy się, że uczniowie z Polski, Litwy i Węgier mogą poszerzać swoje umiejętności, podnosić wiedzę i kluczowe kompetencje dzięki aktywności, zaangażowaniu i wymianie doświadczeń we wspólnym projekcie edukacyjnym.
W ostatnim tygodniu kwietnia zakończyła się pierwsza wymiana młodzieży w stolicy Węgier – Budapeszcie, z której relacje i zdjęcia możecie oglądać na naszym portalu e-Akademia.net.

Zaglądajcie tutaj jak najczęściej, będziemy umieszczać nowe relacje z naszych działań, scenariusze lekcji oraz prace przygotowane przez młodzież.

(informacje o rankingu szkół na Litwie za portalem: L24.lt)

 

Partners
Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
Prezentowane na portalu treści wyrażają prywatne poglądy ich autorów i nie przedstawiają stanowiska Unii Europejskiej ani Narodowej Agencji Programu Erasmus+